Tankar från Skara

För ungefär 3 år sedan flyttade jag till min Morbror torbjörn i Skara pga att jag inte klarade av det "verkliga"
livet .. så det var bara att välja antingen behandlingshem/fosterfamilj eller till skara .
Jag valde ju självklart Skara .
Jag , mamma & mina två soc åkte till skara för att börja bosätta mig där ..
Någon timme efter åkte mina soc hem igen men mamma stannade över natten .
Dagen därpå åkte vi till en affär och köpte nya tapeter och sånna grejer till mitt rum , fick välja nästan precis vad jag ville så jag skulle kunna trivas .
Sedan skulle mamma åka hem men jag minns att jag blev så ledsen över att hon skulle åka att hon stannade i två nätter till , men sen var hon tvungen att åka hem och jobba .
Så då var det bara jag och datorn kvar .. Jag satt vid datorn hela tiden den första veckan och jag sov till nästan 2 varje dag för att slippa sitta och bara glo ..
Sen bestämde min morbror och karin (hans fästmö) att jag bara fick sitta vid datorn 2 timmar om dagen, och att jag var tvungen att gå upp vid halv åtta varje morgon och äta frukost med dom innan dom skulle till jobbet :/ ..
När jag inte hade datorn längre så satt jag jämt på den trappan ni ser på bilden nedanför texten . Jag satt där och rökte hela tiden och pratade antingen med mamma eller "joppe". dom personerna hade nog störst del i mitt liv då.
Allting var helt ensamt därute , jag hade inga vänner eller någonting så jag var helt enkelt instängd i mitt eget ..
Den andra bilden ni ser här nedanför är så jag kollade ut när jag stog vid grinden till huset , två hus på ungefär 2 km avstånd . sedan till höger bortåt vägen var det 3 km till närmaste bemannad bensinmack ..
Usch , kände mig så jävla ensam därute ..
Men nu efter dom här åren vet jag att det hjälpte mig att vara där !
Så jag tackar mig själv och dom som hjälpte mig så jag kunde bli bättre :)
Ps , bilderna är tagna efter att jag bodde där .

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det måste ha varit hemskt jobbigt :( Tack för den fina kommentaren :)

2009-10-13 @ 18:59:35
URL: http://mynameisjojjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0