12 April

Sitter upp hos J med J , dom spelar Nhl och jag sitter och kollar på , trevliga och roliga samtal iaf även fast dom inte kan vara så sociala ^^

Funderade på en sak innan , hur fan kan systemet bli så jävla fuckat rent ut sagt ?
Med socialen och med BUP och sånna grejer ? Det är helt sjukt !
Jag kan ju ta upp detta här nu på bloggen eftersom detta var längesen och är inte så idag .
Jag hade ju svår deprissionsångest innan och jag gick på antidepp tabletter och gick hos en psykolog på bup , sen sket jag i att ta mina tabletter för jag blev en helt annan människa jag var falskt lycklig och det blev helt fel för man hade typ inga känslor för någonting . Men för att komma till saken så sket jag ju i allting med tabletterna och jag sket i att höra av mig till min psykolog . Och dom hörde inte av sig heller , men nu efter ett HALVÅR så skickar dom ett papper med en ny tid ? Bara det är ju helt sjukt . Vet andra saker med som det har gått helt käpprätt åt helvette med , men det är inte min ensak och personerna själva får skriva det på sin blogg om dom vill det .

Men alltså tänk vad som hade kunnat hända ?
När dom bara skiter fullständigt i en , bara glömmer bort en .
Jag vet 3 stycken personer på socialen som är normala i huvvet och en av dom har hjälpt mig skit mycket , genom att bara vara min vän och det är jag evigt tacksamm över .
Men det är ju helt knäppt med dom andra , dom skiter ju i vilket , så fort dom går utanför dörren tar deras arbete slut , dom bryr sig inte ett jävla piss om en .
Och sen när socialkärringarna sitter där med sina falska leenden och psykologerna med för den delen och säger : Och hur känns det ?
FY FAN säger jag bara . Är så jävla trött på skiten.
Grejen är ju det att dom flesta som blir socialer har ju ett jävligt bra liv själva och har haft det i hela sitt liv med för den delen , dom har inte en aning om hur man känner eller tycker överhuvudtaget .
Jag tycker fan att dom som jobbar med sånt inte bara ska ha läst sina år , dom ska fan ha upplevt det med!

Visst , nu är inte detta samma sak men iaf :
Tyra Banks , modellen för er som inte vet .
Har ju en egen "talk show"
Och hon skulle prata om uteliggare ,nej inte bara alkholister som ligger ute ...
Hon testade själv att vara det , hon duschade inte , hade inga pengar ingen filt med sig  ingenting . Hon låg ute och sov på en kartong för att se hur det kändes annars ville hon inte prata om det .

Och tänk då att hon ska bara prata om det i tv , socialer och psykologer ska ju faktiskt förändra ens liv .
Göra det bättre , göra så att man mår bra och har det bra .

Jag säger inte att psykologer och socialer skulle må bättre om dom mådde dåligt , absolut inte det skulle inte funka då heller , men det bästa hade ju varit om dom hade en aning om hur det var åtminstonde .

Min första psykolog var faktiskt bra , han förstod mig men sen slutade han och så fick jag en ny kärring som bara satt där och kollade ner på en och liksom
- Aha , varför mår du dåligt ? (med en tröttsam blick)
- Nä , jag vet inte riktigt men det här och det här har ju hänt .. Men jag är ju här för att ta reda på det ?????


Aja , skit samma .
Nu rkar jag inte tänka på det mer , få eran egen uppfattning och kommentera gärna .
För jag vill ha mera tankar !

Ha en bra natt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0